vrijdag 24 september 2010

Echte foutmelding

No errorOmdat de beloofde bevestigingsbrief uitblijft, bel ik de afdeling Sales van xs4all om te informeren hoe het met mijn overstap naar xs4all only staat. Als mijn voornemen tot overstappen niet in het computersysteem te vinden blijkt te zijn, biedt de dame aan de andere kant van de lijn haar excuses aan en stelt ze voor de overstap direct alsnog te regelen. Aan het eind van de procedure die daarvoor nodig is, loopt ze vast.

Volgens het computersysteem zijn mijn adresgegevens onjuist of onvolledig, maar bij controle blijken die wel degelijk te kloppen. Toch blijft het systeem volhouden dat de overstap niet kan plaatsvinden. Een telefoontje met een andere afdeling biedt geen soelaas. Uiteindelijk vraagt ze me om op een later moment te proberen zelf via de website de overstap aan te vragen. Mocht ik dezelfde foutmelding blijven krijgen, dan moet ik vooral terugbellen.

Twee uur later bel ik terug om te informeren hoevéél later ik het precies moet proberen, want de knalrode foutmelding over de onjuiste of onvolledige adresgegevens kan ik inmiddels dromen. Een andere behulpzame dame gaat weer intern telefoneren. Als ze bij me terugkomt en me vertelt dat het wel eens aan het trema in mijn voornaam zou kunnen liggen, klinkt in haar stem door dat ze het zelf niet gelooft. Toch wil ze proberen of het lukt als ze eerst het trema uit mijn persoonsgegevens verwijdert. En warempel, de foutmelding blijft uit.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Een nieuw gevleugeld woord, that is, met dank aan de eerste dame. Die verzucht aan het eind van ons gesprek: "Het is ook geen error, het is een echte foutmelding."

14 april 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten